Dlaczego warto osobiście wykonać reklamę na pojeździe?

Okleina reklamowa na własnym samochodzie jest najtańszą formą promocji. Jest świetną opcją na pewne promowanie, produktu, naszej marki czy też świadczonych usługi. Ruchliwość, opcja dotarcia do różnych grup klientów to zasadnicza zaleta grafik marketingowych na samochodach, pojazdach – autach.


Jaką metodą wykonać promocję – okleić własny samochód?

Wbrew pozorom nie jest to nadzwyczaj trudna procedura. W zależności od tego, jaki posiadamy koncept na swoją reklamę, owej metody wykonania będziemy potrzebowali użyć. Najbardziej powszechną – znaną i najbanalniejszą do samodzielnego przygotowania jest grafika promocyjna cięta z folii samoprzylepnych. Jaką metodą się więc wziąć do zrealizowania naszego arcydzieła?

W pierwszej kolejności należy rozpocząć od konceptu plastycznego, inaczej co a także gdzie powinno się znaleźć, w jakich kolorach, jak duże i co najważniejsze, na jakich częściach ciężarówki. W zależności od tego w jaki sposób zaplanujemy umiejscowienie własnych tekstów na konkretnych częściach – elementach samochodu, będziemy musieli dostosować rodzaj okleiny oraz ewentualnie metodę jej aplikacji. Proponujemy początkującym, by zaczynali od płaskich powierzchni bryły samochodu. Po co ? – bo folia reklamowa w tych miejscach (płaskich) okaże się najlżejsza do aplikacji – oklejenia i jednocześnie, cena okleiny na proste podzespoły będzie dostępna w niższej cenie od folii np. odlewanych.

Początkowy krok – przygotowujemy ofertę reklamową na pojeździe.

Poczynając od tego wszystko się rozpoczyna. Jest to pierwszy i obowiązkowy krok, przybliżający nas do celu, jakim ma być oklejone w przepiękną ofertę reklamową na pojazd. Aby wykonać taki schemat, dobrze by było posiadać dowolny program do grafiki. Zazwyczaj wykorzystywane do projektowania grafik – reklam, są aplikacje wyprodukowane przez Corela tudzież Adobe. Jeżeli posiadamy na laptopie którąkolwiek z wersji dla przykładu Illustratora, to wystarczy sporządzić fotografie z prostopadłej pozycji (absolutnie nie z perspektywy), 2 boków oraz tyłu busa. Podczas kolejnego etapu należy szczegółowo zmierzyć pojazd w „realu” – w taki sposób byśmy mieli możliwość pracować nad designem w określonej skali. Zalecamy stosowanie skali albo 1:1, albo jeden do dziesięciu. Zapobiegniemy w ten sposób gafy przy eksportach plików do programów przycinających lub drukujących własną zaprojektowaną reklamę. Skoro posiadamy już zdjęcia pojazdu, znamy jego rzeczywiste rozmiary, mamy laptop oraz właściwy program graficzny, to możemy zacząć projektowanie naszej oferty reklamowej.

Źródło artykułu: taśma klejąca z nadrukiem